Hledanost některých klíčových slov ovlivňuje mnoho faktorů a mezi nimi je dokonce i aktuální počasí.
Nastíníme, podle čeho se lidé rozhodují, jak a co budou hledat a co je v tom ovlivňuje.
Přemýšleli jste někdy nad tím, jak se liší hledanost klíčových slov například na Seznam.cz v jednotlivých časových obdobích?
Podle čeho se lidé rozhodují, co budou hledat?
Faktorů, které ovlivňují rozhodování lidí je mnoho a je dobré jim mnohdy věnovat pozornost, pokud se věnujete třeba internetovému prodeji. Abyste se mohli dopídit potřebných informací a čísel, musíte vědět, kde tyto drahocenné informace hledat. Jsou to především statistiky hledanosti klíčových slov od Seznam.cz, Google AdWords(Keywords Suggestion).
Statistiky hledanosti na Seznam.cz naleznete na adrese
http://search.seznam.cz/stats?collocation=seo
Statistiky hledanosti Google Trends
http://www.google.cz/trends a
Google AdWords
Tyto dva nástroje pro zjišťování hledanosti klíčových slov ve vyhledávačích Seznam.cz a Google.cz jsou nepostradatelnými pro SEO firmy i běžné uživatele, kteří vlastní třeba eshop.
Běžní uživatelé se nechají snadno ovlivnit - zamyslete se nad tím, co je vlastně ovlivňuje!
Je to jednoduché. Jedním ze základních faktorů ovlivňujících hledanost slov je třeba aktuální dění ve světě či v dané zemi. Typickým příkladem můžou být třeba volby, nový produkt, aféra nějaké známe osobnosti a nebo sportovní událost - fotbalové MS 2010 a ty hlučné vuvuzely!
Jedno úterý se ve večerních zprávách objevila informace, že na fotbalovém MS 2010 v Jihoafrické republice frčí vuvuzely. Následující grafy hledanosti slova "vuvuzela" mluví samy za sebe...
Seznam.cz
Google Trends
A pokud sledujete aktuality a budete rychlí, jistě se Vám podaří ulovit třeba nějakou pěknou doménu, jako třeba vuvuzely.cz, která byla shodou okolností registrována právě 15.6., pár dní před touto infromací, která bleskově proletěla republikou. Vyplatí se být informován včas!:)
Nepochybně také pociťujete vysoké teploty, které nás v posledních dnech trápí. Mnoho z Vás jistě nemá v práci klimatizaci nebo větrák.
Opět se podívejte na graf hledanosti "klimatizace":
Seznam.cz
Google Trends
Z grafů lze zřetelně vyčíst, že horka přinutila lidi hledat poskytovatele služeb v oblasti klimatizační techniky. Stejně tak je to například s větráky - v ČR je to momentálně nedostatkové zboží, jak jsem slyšel v rádiu...
...více na http://fulltext.sblog.cz/
Možná právě Vy jste provozovatelem eshopu a zjistili jste, že pokud je venku slunečné počasí, nebo je prostě vhodné jen na výlet, Vaše objednávky se značně snížily - ano, je to způsobeno právě tím, že se lidem nechce sedět u počítače a raději vyrazí někam k vodě nebo na výlet.
Je také prokázáno, že lidé více nakupují i v určitých hodinách - třeba při polední pauze v práci a podobně.
Tento faktor souvisí v podstatě s aktuálním děním, tedy aktuálním měsícem, blížícími se svátky nebo podobně. Kdo se nepřipraví na tento nápor ze strany nakupujících uživatelů, příjde o výdělek!
Graf hledanosti "dárky" na Google v roce 2009:
Google Trends
Protože se blíží Vánoce, lidé prostě hledají dárky:)
Jak vyplývá z toho článku, je dobré myslet na budoucnost, myslet dopředu a neustále sledovat aktuální dění a vývoj situace.
Lze se tak snadno dostat například k pěkným doménám, které se pak dají velice výhodně prodat! Nebo se dostatečně předem nachystat třeba na Valentýna, Vánoce,.... pokud prodáváte klimatizace, jistě by se hodila v těchto měsících nějaká bannerová reklama, která bude mít značně vyšší konverzi, než třeba v jiných měsících;)