SEO - optimalizace pro vyhledávače, Search Engine Optimization, tvorba www stránek, SEO služby

seo pro web webové stránky
webSEO
Marek Beneš

Email info@web-seo.cz
Vlastní vyhledávání

AKTUÁLNĚ
Google zveřejnil Zeitgeist 2012 - nejhledanější dotazy za rok 2012 v ČR i po celém světě
Seznam chystá novou verzi fulltextového vyhledávání - že by konečně relevatní výsledky?
Seznam přidal náhledy webů v TOP pozici Skliku nad výsledky vyhledávání fulltextu.
Google doplnil zvýraznění do našeptávače ve vyhledávání
Seznam.cz začal zkracovat dlouhé titulky ve výsledcích vyhledávání
Seznam.cz nasadil novou verzi snippetů - cílem je pomoci návštěvníkovi najít přesně to, co hledá. Jestli se to Seznamu povedlo zhodnoťe sami.
- v souvislosti s tímto se také zmenšují miniatury náhledu webu: krátký snippet -> malý náhled!
Google Developer Day 2009, 6.listopadu - konference pro vývojáře z celého světa vedená profesionály z Googlu
Seznam.cz a nový engine řazení - Seznam.cz brzy spustí nový způsob vyhodnocování relevance - jak se změní SERP?
Novinky ze světového SEO - aktuální dění ze světa SEO najdete na SEOmoz.org
Bing na Seznam.cz - Seznam začal vyhledávat pomocí Bing
Seznam.cz spustil nový engine řazení dle relevance - je to tady, Seznam vypustil nový engine řazení SERP!
REFERENCE
Svět razítek
Grapp CZ, s.r.o.
Zámek Hostačov
SEO optimalizace
Studio Bombjack
Rekonstrukce interiéru
Autodoprava X-force
Kapela Liveevil
Kapela Grace
zdrava-mrkvicka.cz
muzikant.cz
atv-rakovnik
mittner.cz
azpalety
fondesign
...a další...
SEO ODKAZY

Nenašli jste svůj odkaz? Není v patičce? Poté nás kontaktujte, prosím.

Webové studio Xlibris.cz
Chcete zde mít svůj odkaz? Poté nás kontaktujte a určitě se domluvíme:)

V TOP pozici Skliku se objevily náhledy webů



Sklik top pozice seznamV úterý 20.7.2010 se v TOP pozici Skliku nad výsledky vyhledávání objevily u textových reklam i náhledy webů.

Tento fakt zřejmě negativně ovlivní proklikovost prvních míst ve fulltextu Seznamu.


Co je to Sklik?

Sklik je reklamní systém společnosti Seznam.cz, který označujeme typem PPC(Pay per Click - platba za proklik). Umožňuje Vám zadat klíčová slova, na která se bude Váš inzerát zobrazovat na webu Seznam.cz a dalších portálech, které provozuje tato společnost.
sklik-logoHlavně se tedy zobrazuje ve výsledcích vyhledávání fulltextu, a to buď na pravé straně ve sloupečku nebo v tzv. top pozici nad výsledky vyhledávání.
Platí se vždy za proklik - stačí si nabít reklamní kredit, napsat vhodný inzerát, nastavit klíčová slova a cenu za proklik a Váš inzerát se začne téměř ihned zobrazovat. Každým proklikem se odečte částka z Vašeho účtu.
Je samozřejmě jasné, že nastavení reklam musí být správné, stejně tak stránky, na kterou návštěvník skrz Sklik příjde(tzv. landing page), jelikož cílem, aby konverze byly co nevětší.

TOP pozice Skliku

Reklamní inzeráty v TOP pozici Skliku se zobrazují nad výsledky vyhledávání. Na tuto reklamní plochu ovšem nelze inzeráty umisťovat přímo, ale dostanou se zde po překročení určitého interního hodnocení Seznamu, na které má vliv nastavená cena za proklik, míra prokliku(CTR - Click through Rate) a "kvalita" inzerátu.


Náhledy webu v top pozici Skliku ve výsledcích fulltextu Seznam.cz

Dříve se v TOP pozici Skliku ve výsledcích vyhledávání zobrazovaly pouze textové verze reklam. Od 20.7.2010 se u těchto inzerátu zobrazují i náhledy webů, na které směřuje daný inzerát, podobně jako jsou uvedeny náhledy ve výsledcích fulltextového vyhledávání.
Pro inzerenty, kteří se do TOP pozice Skliku dostali, je to jistě velice příjemné, jelikož můžou předpokládát mnohem vyšší míru prokliku. Následkem toho se ovšem značně sníží proklikovost v pravém reklamním sloupci Skliku, nemluvě o proklikovosti skrz fulltextové výsledky...


Marketingová strategie Seznamu?

Proč přidal Seznam náhledy do TOP pozice Skliku?
seznam.czJe zřejmé, že přidání náhledů do TOP pozic Skliku zvýší míru prokliku těchto inzerátů. Každý se bude potom snažit dostat do do TOP pozice, bude zvyšovat cenu prokliku, zlepšovat své inzeráty a podobně. Prokliky a ceny se budou neustále zvyšovat, což bude mít za následek pochopitelně vyšší výdělky pro Seznam.cz z reklamního systému Sklik.
Číhá z toho jasná marketingová stragie, jak více vydělat.

Ale nestane se z fulltextového vyhledávače, který by měl spíše nabízet kvalitní výsledky vyhledávání, jen obrovská reklamní plocha?


Vliv náhledu webů na proklikovost prvních míst ve výsledcích vyhledávání

Reklamní plocha v TOP pozici je sice odlišena od fulltextových výsledků jiným pozadím a nápisem v vpravém horním rohu "Reklama Sklik", ale lze předpokládát, že přidání náhledu webů ubere poměrně slušnou část návštěvníků webům, které jsou na prvních pozicích ve fulltextu. Proč? google.czProtože většina návštěvníků fulltextu Seznamu nejsou lidé znalí prostřední internetu a budou brát zvýrazněné inzeráty v TOP pozici jako "kvalitnější weby". Znalejší raději navštíví vyhledávač Google, mnozí jej mají nastavenu jako úvodní stránku prohlížeče.

Click tracking a heatmapy fulltextu Seznam.cz

V červnu v roce 2009 publikoval fulltext.sblog.cz zajímavý článek o zaznamenávání kliků a pozornosti návštěvníků - "Jak uživatelé prohlížejí výsledky". K dispozici záměrně dali pouze výsledky fulltextu, jak se můžete podívat na obrázku.
Podobně jako kliky se dá zaznamenávat i pozornost návštěvníků pomocí tzv. heatmap(teplotních map).
Nyní, po přidání náhledů k TOP pozicím, by byly heatmapy a záznam clicktrackingu zajímavější...

seznam-kliky seznan-heatmapa
Zdroje obrázků: http://fulltext.sblog.cz/




21.7.2010 Marek Beneš