V tomto krátkém článku naleznete odpovědi na základní otázky ohledně problematiky SEO - optimalizace pro vyhledávače.
Pokud byste zde hledanou odpověď nenašli, neváhejte se nás zeptat!!
Analyzovat, která klíčová slova se hledají a která jsou zároveň konkurence schopná, je základní věc, které byste se měli ze začátku věnovat.
Dejme tomu, že máte eshop s mp3 přehrávačema. Určitě nebudete optimaliovat hned ze startu třeba na KW "mp3" - sice je hojně vyhledávané, ale konkurence je zde tak vysoká, že nemáte šanci se dostat na přední místa.
Proto je lepší omrknout nějaká jiná slovní spojení, která mají nižší konkurenci a půjde na ně lépe cílit. U našeho příkladu by to bylo třeba "levné mp3 přehrávače".
Kde hledat vhodná klíčová slova
Ideální jsou statistiky hledanosti na Seznamu, které naleznete na search.seznam.cz/stats?collocation=mp3. Nebo přímo odkaz na hledanost daného slova, který je umístěn dole pod výsledky vyhledávání.
Další možností je nástroj pro návrh klíčových slov od Google.
Existují samozřejmě i další nástroje, ale tyto 2 jsou opravdu základní a bez nich se při optimalizaci neobejdete.
Nemusíte mít validní web - tento faktor hraje jen minimální roli v hodnocení vyhledávači. Spíše je důležité, abyste si pohlídali, aby byly správně ukončeny důležité html tagy jako třeba nadpisy apod.
Pokud to na nějakém "vyhledávacím" serveru lze, pak se nejedná o fulltext. Typickým příkladem je třeba Centrum.cz. Na fulltextových vyhledávačích jako Seznam.cz nebo Google.com si přední pozice v žádném případě nelze zaplatit. Jde si pouze objednat reklamy, které jsou viditelně odděleny od fulltextových výsledků.
Je zde mnoho faktorů, ale hlavní roli hraje kvalitní obsah webu a celková oblíbenost webu vyjádřená v odkazech, které na něj vedou. Poté využití klíčových slov na důležitých místech atd.
To může mít více příčin, ale nejpravděpodobnější bude penalizace - nejspíše jste využili na svém webu nějakou nekalou techniku, kterou vyhledávač vyhodnotil jako tzv. "black hat seo" a tak vás dočasně penalizoval a vyřadil z vyhledávání.
Nebo se mohl změnit způsob řazení dle relevance - jako se stalo nedávno na Seznam.cz - v takovém případě se nejedná o penalizaci, ale o pokles pozic z důvodu změny algoritmu řazení stránek v SERP.
Pokuste se najít důvod penalizace, odstraňte jej a vyčkejte, až pomine "trest":) popř. na Google lze pomocí nástroje Google Webmaster Tools požádat o znovu posouzení webu...
Především kvalitní obsah s vhodně umístěnými klíčovými slovy(titulek, nadpisy, URL, text) a také odkazy vedoucí na váš web.
Ranky jsou bezrozměrná čísla, která orientačně vyjadřují, jak se web vyhledávači líbí. Zahrnuje se do něj mnoho faktorů, ale pozor, neřadí se podle něj! Seznam má Srank(0-100; nyní se přiděluje po 10), Google má Pagerank(0-10), Jyxo jyxorank(0-220) a jsou i další, ale tyto jsou nezmniňovanější.
Názory na tuto problematiku se liší, ale dle našeho názoru ano. Jsou to přece jen zpětné odkazy vedoucí na náš web, což je plus. A pokud je registrace provedena kvalitně a ve vybraných katalozích, tak se registrace jistě kladně projeví! Takže určitě registrovat.
Tato technika posilování webu vám může hodně pomoci, ale pozor, také vám může uškodit, pokud se neprovádí správnou cestou. Takže pokud se rozhodnete budovat si odkazy sami, dobře si rozmyslete, jestli to raději nepřenecháte odborníkovi. Popř. se informujte o různých taktikách budování odkazů.