SEO vs PPC reklama
Zvažujete, jak zviditelnit váš web na internetu, abyste začali konečně prodávat? V tomto krátkém článku můžete zjistit, jaké možnosti se vám nabízejí a je zde také jejich srovnání.
SEO - optimalizace pro vyhledávače
SEO(Search Engine Optimization = optimalizace pro vyhledávače) je jeden ze způsobů, jak dlouhodobě zviditelnit váš web. Celé to spočívá v řadě činností, které když se provedou správně, znamenají úspěch. Do těchto činností je zahrnuta úprava www stránek dle všeobecných SEO doporučení, aplikace tajných know-how triků SEO firem a také zapracování na externích faktorech, které ovlivňují hodnocení vašeho webu vyhledávači, jako je třeba Seznam nebo Google. Mezi externí faktory se řadí především budování sítě kvalitních zpětných odkazů.
+ výhody SEO
- především má SEO dlouhodobé trvání - pokud si jednou SEO necháte udělat, už Vám zůstane. Ale konkurence také pracuje, vyhledávače mění své algoritmy, takže pokud chcete trvalý úspěch, je potřeba web udržovat.
- vysoká efektivita - SEO vám na web přinese mnohem více návštěvníků, jelikož lidé klikají častějí na výsledky fulltextu, než na placené reklamy
- rychlá návratnost - pokud si nezvolíte zrovna špičkovou firmu v oboru, která dělá SEO pro největší eshopy v Česku, tak návratnost je jistá a rychlá
- přesně cílená reklama - odvíjí se od vašeho obsahu, takže pokud na váš web někdo příjde, máte jistotu, že jde po tom, co chce:)
- možnost přesně sledovat vývoj - díky pokročilým nástrojům(Google Analytics) lze přesně sledovat odkud lidé chodí, na jaká slova apod.
- nevýhody SEO
- konkurence má taky SEO - jak již bylo řečeno, konkurence má taky SEO, proto je při požadavku dlouhodobého úspěchu nutné se o web stále starat
- vyhledávače mění algoritmy - jednou můžete být na špici, ale na druhý den na 5.straně na hlavní klíčové slovo; v takovém případě musí SEO firma okamžitě zareagovat
- zpočátku nutná investice - zpočátku je potřeba investovat vyšší částku, aby mohla SEO firma začít pracovat na vašem webu
- nutný zásah do webu - zpočátku je potřeba investovat vyšší částku, aby mohla SEO firma začít pracovat na vašem webu
- projeví se až po delší době - zásadní rozdíl od PPC, SEO se projeví až po měsíci, 2, 3...prostě jak rychle pracují vyhledávače
Ovšem existuje
dobré SEO a špatné SEO, proto byste se měli pořádně rozmyslet, komu svěříte váš web. Některé firmy jsou schopny přecpat web skrytým textem a nadpisy s klíčovými slovy nebo vám vytvoří v patičce link farmu jak vyšitou...při optimalizaci je potřeba myslet také na návštěvníka!! Pro toho to přece děláme, né pro roboty!
PPC reklama - platba za klik
PPC(Pay Per Click = platba za klik) je nástroje internetové reklamy, jehož princip spočívá v platbě za proklik, né za zobrazení reklamy.
+ výhody PPC
- okamžitý efekt - jak si PPC kampaň spustíte, tak vám začnou chodit lidi, nemusíte být trpělivý, jako u SEO
- vysoká konverze - když už na váš web někdo dorazí a spojí se spolu další kladné faktory působící na návštěvníka, utratí u vás peníze
- přesně cílená - sami si vyberete, na jaká slova chcete být zviditelněni
- přesně měřitelná - lze s naprostou přesností měřit míru prokliku i konverzi
- není nutný zásah do webu
- nevýhody PPC
- omezené trvání - pokud vám dojdou finance na PPC kampaň, jste bez reklamy
- nižší úspěch ve srovnání se SEO - na PPC reklamy lidé klikají méně = méně návštěv
- nutnost dobrého nastavení - aby byla PPC kampaň úspěšná, je potřeba, aby byla správně nastavena
- nutný zásah do webu - zpočátku je potřeba investovat vyšší částku, aby mohla SEO firma začít pracovat na vašem webu
Stejně jako je špatné SEO, tak může být i špatná PPC kampaň. Lidi na vaši reklamu klikají, ale neobjednávají si u vás, protože PPC kampaň není správně nastavena. Zde je také potřeba pečlivě vybrat správce PPC kampaně, nejlépe na základě referencí.
Mezi snad nejznámnější PPC patří
eTarget,
Sklik od Seznamu nebo
AdWords od Googlu.
Bannerová reklama
Bannerovou reklamu není nutno ani moc představovat... každý si dokáže představit banner třeba na iDnesu. Zde se platba provádí za určitý počet zobrazení. Tedy poskytovatel reklamního prostoru nám nabídne inzertní plochu, která se zobrazí třeba 100 000x denně za cenu 30 000Kč/měsíc.
Není zde ani nutné vypisování plusů a mínusů, jelikož záleží v podstatě na mnoha faktorech, které ovlivňují cenu, konverzi, apod.
Závěrečné srovnání
I když se může zdát, že má PPC více výhod, nenechte se zmýlit. Důkladně a správně provedená SEO optimalizace ve spojení s kvalitním a unikátním obsahem je nejlepší typ reklamy, jakou si můžete zvolit. Její efekt se sice projeví po delší době, ale věřte, že bude ohromný. Navíc pokud budete Váš web neustále obohacovat o další a další informace, udržovat jej aktuální, nemusíte se obávat konkurence.
SEO optimalizace je jednoduše dle mého názoru nejlepší způsob reklamy na internetu a s nejvyšší návratností.
SEO OPTIMALIZACE